Як жінці вибрати зимову гуму

2

Чомусь більшість автомобілістів впевнені, що правильно вибрати взуття на зиму для машини доступно тільки для водіїв-чоловіків. Хоча ця думка абсолютно не відповідає дійсності. Та для водіїв-жінок дана задача надмірної складності не представляє. І хоча зима вже закінчилася, купувати зимову гуму має сенс зараз, коли ціни на неї впадуть. Так на що потрібно звертати увагу при виборі гуми для їзди взимку?


Чомусь більшість автомобілістів впевнені, що правильно вибрати взуття на зиму для машини доступно тільки для водіїв-чоловіків. Хоча ця думка абсолютно не відповідає дійсності. Та для водіїв-жінок дана задача надмірної складності не представляє. І хоча зима вже закінчилася, купувати зимову гуму має сенс зараз, коли ціни на неї впадуть. Так на що потрібно звертати увагу при виборі гуми для їзди взимку?
Перше і найголовніше правило — прислухатися до рекомендацій компанії-виробника автомашини. Вони завжди вказують гранично допустимі розміри шин для нього. Проблема може полягати в тому обставину, що покришки навіть однієї моделі і близьких розмірів можуть за вартістю досить сильно відрізнятися. Якщо заглянути в паспорт авто, то там завжди можна знайти рекомендований виробником розмір покришок. Однак зовсім не обов’язково сліпо йому наслідувати. Адже виробники мають звичку радити встановлювати на практично однакові моделі автомобілів шини різного розміру. Так що люфт невеликих розмірів цілком припустимо.
Розміри шини в загальному вигляді записуються як ширина в міліметрах, серія у відсотках і посадочний діаметр у дюймах. Приклад: 225/55 R16 95W.
Ціна шини в основному визначається посадковим діаметром. Чим він менше, тим шина дешевше. Тому, якщо є бажання заощадити, то слід дізнатися, який мінімально допустимий діаметр шин для Вашої машини.
Трохи про конструкцію шини. Основний її елемент – це каркас. З його допомогою забезпечується гнучкість і міцність покришки. Виготовляється він з одного або кількох шарів корду. З дорогою безпосередньо контактує частина покришки, називається протектором. На його виготовлення йдуть спеціальні зносостійкі сорти гуми. Між каркасом і протектором міститься прошарок, звана брекером. Бічні стінки каркаса захищаються еластичним шаром гуми, іменованим боковиною. Завертываемый навколо кільця з дроту шар корду фіксує шину на ободі і називається бортом.
За способом розташування кордових ниток в каркасі шини виділяють два їх типи:
Діагональні. У них кордові нитки розташовуються під певними кутами і перетинаються. Сьогодні така конструкція вважається застарілою, хоча для машин старих марок їх випуск продовжується. Діагональні шини стійкіше до ударних навантажень, гарні для поїздок по бездоріжжю і розбитим дорогам.
Радіальні. У цих шин розташування ниток корду паралельне, по радіусах від борту до борту. Годяться ці покришки для переважної більшості машин, значно перевершують шини діагональної конструкції по більшості параметрів. У маркуванні позначаються такі шини буквою «R», що наноситься перед позначеннями посадкового діаметра.
Більшість водіїв, які мають досвід водіння взимку, вважають, що зимові колеса потрібно встановлювати вище, щоб забезпечити кращу прохідність. Однак занадто високо теж не варто це робити, щоб покришки не зачіпали інші деталі машини. Якщо говорити про ширині, то чим вона менше, тим машина буде почувати себе на слизьких ділянках і снігу різної глибини впевненіше. Конструкція більшості машин допускає встановлення шин на розмір більше, ніж належить за інструкцією. Щодо необхідності шипів, слід сказати, що більшість водіїв в ній впевнені. Втім, і тут останнє слово за конкретними умовами експлуатації. Для міської їзди цілком можна обійтися і без шипів. Щодо країн-виробників, при всьому патріотизмі, поки що не варто використовувати вітчизняні покришки, а віддавати перевагу відомим імпортним фірмам. Вибір малюнка протектора також визначається умовами експлуатації. Чому дороги гірше, тим малюнок має бути більшими.
Не варто піддаватися при виборі на рекламу всесезонної гуми. В реальності її не існує. І гібрид завжди гірше, ніж спеціалізована конструкція.